Ads 468x60px

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sabtu, 31 Mac 2012

INGAT PESAN EMAK

HARI INI TIDAK SEINDAH DULU 



Dulu setiap langkah selalu diiringi dengan nasihat percuma daripada EMAK kerana takut anaknya tersesat jalan. 
Hari ini tiada lagi nasihat berguna daripada EMAK untuk diberikan pada kita,bila kita tersesat untuk mencari jalan pulang,hanya berpegang pesan emak..SIMPANLAH NASIHAT YANG BERGUNA DALAM KEPALA UNTUK RUJUKAN PANDU ARAH HIDUP KITA.. 

masaalah,walaupun masaalah itu kita sendiri yang undang. 
Har
Dulu EMAK orang yang pertama yang mampu untuk menolong kita,bila kita ditimpa i ini EMAK tidak lagi mampu untuk menolong kita untuk menyelesaikan segala kesusahan yang kita alami,hanya berpegang pesan emak..BELAJARLAH MENGHADAPI KESUSAHAN TERLEBIH DAHULU.. 

Dulu EMAK akan memarahi atas perbuatan salah yang kita lakukan,walaupun kesalahan itu tidak seberapa. 
Hari ini tiada lagi suara EMAK untuk memarahi atas apa perbuatan salah yang kita lakukan,hanya berpegang pesan emak..MARAH ITU BUKAN MEMBENCI TAPI UNTUK MENYEDARI MANA YANG BAIK DAN MANA YANG BURUK.. 


Dulu bila sakit menimpa diri,EMAK yang bersusah payah merawat dan mengubati kita,walaupun dalam serba kekurangan,EMAK sanggup buat apa saja demi kesembuhan anaknya. 
Hari ini EMAK tidak mampu lagi untuk merawat dan menyuapkan ubat bila kita dalam kesakitan,hanya berpegang pesan emak..JANGAN BIARKAN SAKIT MELARAT SEBELUM MUDARAT,BERUBAT SEBELUM TERLAMBAT.. 

Dulu EMAK akan gelak ketawa bila melihat karenah lucu kita,walaupun dengan perkara yang remeh EMAK tetap ketawa. 
Hari ini tiada lagi kedengaran suara gelak tawa dari EMAK bila kita berkarenah lucu,hanya berpegang pesan emak..GEMBIRAKAN HATI ORANG YANG SELALU DISISI KITA..






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample Text

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...