Ads 468x60px

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Isnin, 22 Oktober 2012

Tip Hilangkan Fobia Yang Bersarang Dalam Diri



assalamualaikum wbt
FOBIA [orang melayu kata lemah semangat]..pada pandangan aku ialah satu perasaan ketakutan/keseraman yang berdamping dalam diri seseorang.apabila  dalam diri seseorang dipenuhi perasaan seperti ini,,mereka tidak boleh melihat/menonton ataupun mengharungi saat cemas yang berlaku pada orang lain.sebenarnya fobia terbahagi kepada banyak kategori tapi disini aku hanya nak berkongsi pasal FOBIA mengenai darah,kematian,kecederaan parah,,atau yang mudah untuk difahami FOBIA pasal kemalangan dijalanraya yang extream.



kebiasaan FOBIA ni ramai dialami oleh kaum hawa tapi tak dinafikan ada juga kaum adam yang mengalami sistem FOBIA ni.apa yang aku nak perkatakan disini ialah apabila tahap fobia yang melampau dalam diri kita,ia adalah satu kemudaratan pada empunya diri..cuba kita bayangkan..
apabila telah berlaku satu kemalangan yang ngeri dan kita adalah orang yang pertama berada di kawasan lokasi kejadian,,disaat mangsa kemalangan memerlukan pertolangan kita..
contoh
"abang!!tolong saya bang..keluarkan saya dari kereta ni"
ataupun
"kak !!tolong kak..keluarkan baby saya yang tersepit tu"

pada saat tu perasaan kita telah diselubungi dengan FOBIA dan apabila perasaan ni telah menyemarak ke segenap tubuh badan kita..apa yang pasti kita hanya mampu melihat saja tanpa ada aksi untuk menolong mangsa yang perlukan pertolongan daripada kita,,sebelum kedatangan bomba,polis,pertahanan awam ataupun ambulan..

itu yang berlaku pada orang lain,,macam mana kalau kemalangan tu berlaku pada diri dan keluarga kita sendiri..sedangkan kita fobia dengan darah,fobia dengan kecederaan parah,fobia dengan kematian ditempat kejadiaan..wallahualam..

sebenar ada cara mudah untuk kita Hilangkan Fobia Yang Bersarang Dalam Diri [lemah semangat]
caranya
1-rajin-rajinlah ataupun lawan ketakutan yang terpendam dalam diri tu dengan melihat video-video kemalangan ngeri,photo-photo yang melibatkan dengan kematian yang dahsyat/kejam.banyak yang terdapat kat internet..contohnya...klik disini rasanya amat sesuai untuk mengupdate fobia kita..

~sekian dan selamat menghilangkan fobia anda demi sesama kita~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample Text

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...