Ads 468x60px

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selasa, 6 November 2012

Antara Lauk Dengan Nasi Yang Mana Perlu Dimasak Terlebih Dulu



Tenyata Ini Bukan Sesi Masakan..

Apabila ditanya oleh seseorang..Antara Lauk Dengan Nasi Yang Mana Perlu Dimasak Terlebih Dulu?,,adakah lauk dimasak terlebih dahulu? atau nasi yang patut dimasak terlebih dahulu??Apa yang sepatutnya kita jawab?..

jom kita pelan-pelan kayoh cari jawapanya..
hari minggu yang penuh bermakna hanya datang seminggu sekali dapat bersama keluarga,jadi gunalah peluang ini sebaik mungkin.alangkah indahnya sesekali dapat makan bersama keluarga tersayang dengan dihidangi masakan daripada air tangan si isteri.

dipagi hari minggu yang penuh dengan suasana keceriaan,wajah si isteri tersenyum lebar hingga ke titik noktah dihujung telinga,kerana berpeluang bersama si suami menuju ke pasar untuk membolot hasil belian dari pasar untuk dibawa pulang kerumah.[wahhh..banyak betul barang dibelinya,mengalahkan restoran 9 bintang]..dan pulang si para-para dan si pari-pari kerumah dengan semangat yang jitu untuk menyediakan menu hidangan masakan terbaik yang bersarang di minda bersama hati yang gembira..


Didapur Kediaman..
[kategori lauk]
-ayam ada,ikan ada,telur ada,daging pun ada.
-kangkung ada,bayam ada,kobis pun ada.
-dan semuanya ada.


[kategori asasi]
-beras/nasi ada.

Apa yang nak dimasak dulu ni..
dan bermulalah sesi penyediaan makanan untuk dimasak..bila dilihat pada kategori lauk[alamak banyaknya bahan-bahan basah untuk dijadikan lauk,,tentu mengambil masa yang lama..mau memakan masa yang teramat panjang untuk dimasak ni...susah ni]..apa susahnya..kata pepatah,,bagi settle yang susah dulu.,yang senang kemudian..

dan bila dilihat pada kategori asasi,hanya beras/nasi je..memang simple..[sememangnya mudah untuk dimasak]..mengikut kata pepatah,perkara yang senang atau mudah ni..kemudian kiralah..


kantoi..sesungguhnya jika anda memilih untuk memasak lauk pauk terlebih dahulu daripada memasak nasi,,sememangnya anda dalam kategori [tidak mahir dalam acara dapur]..kalau inginkan kebenaran yang jelas buka kaunter pertanyaan pada emak/mertua anda..dengar apa dia orang akan jawab...

atau
orang kata tak cuba tak tahu..dan pengetauhan berpunca dari pengalaman ..
-try this at home,,masak lauk dulu,siap masak lauk..baru masak nasi,,dan tunggu reaksi suami anda yang sedang menahan kelaparan..grrrrrrrrr..atau
-try this at home,,masak nasi dulu,,kemudian masak lauk,,tunggu reaksi suami anda...mmmmmm..


[terimakasih sudi membaca]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample Text

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...